У навчально-виховному процесі реалізуються основні завдання методичної роботи школи:
- сприяння розвитку навичок самостійної роботи вчителя з метою безперервного підвищення кваліфікації й удосконалення педагогічної майстерності;
- розвиток учительської творчості;
- формування інтересу до сучасних наукових ідей, дослідної роботи; покращення методичної підготовки педагогічних кадрів;
- розвиток аналітичних навичок, самоаналізу й самоконтролю діяльності;
- вивчення стилю роботи вчителя, його особистісних якостей і на цій основі створення умов для професійного росту й оптимальної взаємодії з колективами учнів, учителів, батьків;
- апробація та впровадження освітніх технологій, нових курсів і програм;
- наукове обґрунтування досвіду роботи вчителів.
Освітня діяльність педагогічного колективу здійснюється відповідно до обраної навчальної стратегії з опорою на концепцію особистісно орієнтованого навчання й виховання для максимальної самореалізації кожного учасника процесу шляхом задоволення потреб у самоактуалізації, що пов'язується з необхідністю вирішення основних завдань науково-методичної роботи.
Основними формами науково-методична робота в школі є педагогічна рада, методичне об’єднання вчителів початкових класів, фестиваль відкритих уроків, майстер- класи, виставки методичних розробок.
Планування методичної роботи відбувається на діагностико-корекційній основі й забезпечується цілісною інформаційно-аналітичною системою, постійним оновленням інформаційного банку даних із питань нормативно-правового, науково-методичного й культурологічного забезпечення діяльності педагогів.
У 2012/2013 навчальному році педагогічний колектив працював над заключним ( V етапом) реалізації науково-методичної проблеми « Професійна мобільність учителя в контексті Болонського процесу».
Роботу педагогів було спрямовано на аналіз, систематизацію та узагальнення результатів діяльності за період роботи колективу школи по реалізації науково-методичної проблеми.
За звітний період було проведено наступну роботу:
- проведення підсумкових контрольних робіт, зрізів знань, тестування з метою вивчення впливу запропонованих інновацій на рівень навчальних досягнень учнів;
- вивчення й аналіз діагностування рівня вихованості, розвитку учнів;
- проведено творчий звіт шкільного методичного об’єднання « Впровадження нового Державного стандарту загальної початкової освіти»;
- оформлення результатів дослідження у вигляді методичних порад, випуску методичних бюлетенів, збірки конспектів уроків « Сучасний урок», оформлено папки педагогічних знахідок учителів школи « Родзинки педагогічного досвіду».
Найяскравішим проявом творчої взаємодії педагогів щодо підведення підсумків роботи над проблемною темою стали:
- « Професійна мобільність як чинник соціальної адаптації і творчої самореалізації особистості» ( жовтень 2012).
- «Педагогіка підтримки дитини у сучаснім світі» ( січень 2013).
- фестиваль методичних ідей « Від творчого вчителя до майстра своєї справи»;
- декада методичної майстерності « Досвід кращих – надбання всіх»;
- семінарські зняття: « Використання інтерактивних форм і методів у навчальному процесі», « Проблема формування інформаційної компетентності учня».
У системі внутрішньошкільної науково-методичної роботи відповідно до її структури було організовано роботу методичного об’єднання вчителів початкових класів ( голова Березовська Т.В.).
Робота методичного об’єднання була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, методики проведення уроку. Засідання методичних об’єднань були сплановані і проведені відповідно до плану роботи закладу. На засіданнях методичних об’єднань обговорювалися питання психолого - педагогічного , методичного спрямування та організаційні заходи щодо підвищення педагогічної майстерності вчителів та покращення якості навчальних досягнень, культури поведінки та дотримання Статуту школи учнями закладу.
Протягом року вчителями школи були підготовлені і проведені відкриті уроки, позакласні заходи в межах предметних тижнів, методичної декади
« Досвід кращих – надбання всіх».
Слід відмітити високий рівень організації самоосвітньої діяльності педагогів. В цьому навчальному році творчу роботу в цьому напрямку активно здійснювали Березовська Т.В., Діденко О.В.
- Згідно річного плану роботи школи в жовтні місяці в школі проведено місячник методичної роботи «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі». Ефективність методичної роботи залежить від багатьох факторів, та найважливіші серед них – професійна компетентність, організаторський талант, загострене почуття нового, високий творчий потенціал педагогів. В рамках місячника заплановано і проведено засідання педагочної ради «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі», тиждень представництва методичного об’єднання: методичні поради вчителю «Як зробити урок ефективним», презентація творчих проектів: («Здорова дитина – здорова нація», «Формування особистості молодшого школяра», «Зберегти в собі душу дитини, а себе – в душах дітей», виставка методичних та дидактичних матеріалів. Проведено методичний діалог на тему: « Впровадження нового державного стандарту початкової загальної освіти» та панораму відкритих уроків «Мій вдалий урок».
Швець Т.В. та Діденко О.В. провели уроки природознавства з використання комп’ютерних презентацій, Кравченко Н.П. провела урок – казку в 1 класі (навчання грамоти «Звуки (Л),(л’). Позначення їх буквами Лл») , Березовська Т.В. урок української мови в 2 класі «Уявлення про дзвінкі і глухі парні приголосні звуки» за методикою програми «Крок за кроком». Вчитель Перехода С.М. (основи здоров’я) на високому методичному рівні провела відкриті уроки у 2-4 класах, підготувала презентації, рекомендації для вчителів.
Аналіз відкритих уроків та позаурочних заходів в межах Декади педагогічної майстерності показали, що вчителі школи добре володіють теоретичною підготовкою сучасного уроку, фактичним матеріалом, вдало застосовують інноваційні методи і форми роботи з учнями , перспективний педагогічний досвід та спадщину великого педагога В.О. Сухомлинського.
Методичний кабінет поповнився новими матеріалами і розробками уроків, доповідями, методичними вказівками та рекомендаціями вчителям початкових класів за темами :
- «Навчання грамоти в 1 класі» за новим Державним стандартом;
- «Використання методу проектів на уроках природознавства» за новою програмою;
- «Використання ІКТ на уроках як засіб підвищення якості навчальних досягнень учнів та розвиток інноваційного мислення вчителя початкових класів »;
- «Соціалізація як концептуальний пріоритет змісту освіти»;
- «Поради батькам майбутніх першокласників»;
- «Використання творчих вправ як засобу мотиваційного процесу навчання рідної мови».
Основний критерій визначення ефективності методичної роботи – результативність навчально-виховного процесу. В 2012/2013 навчальному році закінчили початкову школу 9 випускників 4 класу. З них 7 учнів (78 %) отримали бали достатнього та високого рівнів за підсумками ДПА та річного оцінювання.
Творча група вчителів школи готує до друку збірку: «Актуалізація пізнавальної діяльності на уроках української мови в початковій школі», де будуть зібрані родзинки педагогічної майстерності вчителів. Згідно науково-методичної теми школи кожен вчитель працює над індивідуальною самоосвітньою діяльністю. Кожен учитель має свою методичну папку, у якій є план самоосвіти, карта професійного росту, відображено результати його діяльності протягом багатьох років, відслідковується зростання майстерності.
|